tisdag 9 januari 2007

Inspirationsresa.

Befinner mig for tillfallet pa Fuerteventura och kanner mig manad att skriva ett par rader om det. Timmarna i solstolen ger tid att fundera over vilka plattor som skall fa vara med pa Laikas lista over 2006-ars basta skivor. MP3-spelaren ar med pa resan, likasa cdspelaren och en bunte skivor. Det och en bikini ar i stort sett vad som behovs har!

Med all tid man har till att dega och bara vara har man mojlighet att ta till sig musiken pa ett annat satt. Jag har upptackt texter jag inte hort innan trots att jag lyssnat pa plattan flera ganger. Konstigt. Men nyttigt att bli medveten om att man kanske inte ar sa bra pa att koppla av darhemma som man tror.

Tva svenska plattor ar klara for listan iallafall:

Tobias Froberg - Somewhere in the city.
Anna Ternheim - Separation Road.

Utan inbordes rangordning.

Kram pa er alla darhemma!

Inga kommentarer: