lördag 2 maj 2009

Eftertankens kranka blekhet.

När jag var klar med inlägget om Mañana, surfade jag runt lite för att hitta Schweiz bidrag till årets ESC. Jag hade tankar om att publicera den som en lite crazy motpol till Mañana och samtidigt häckla lite över dålig smak och ironisera över ESC. Jag hade hoppats på en galen schweizare, kanske utlädd till en ost, som framför schweizisk hip-hop (kanske med operainslag?) men döm av min förvåning när jag upptäckte att Schweiz i år representeras av "Lovebugs"; ett inte helt okänt band utan snarare ett av Schweiz mest kända. Mañana själva refererar till dem som "local heroes" och har också agerat förband åt det samma...ojdå. Nu blev det lite jobbigt. Man kan säga att jag gick rakt i min egen fälla. Alltid tufft att inse att man inte är så alternativ som man tror!

Så hur låter bidraget då? Ja, det är kanske inte BRA men det är ju inte heller helt jävla hopplöst dåligt som så mycket annat i den där gudsförgätna tävlingen (jag måste fortsätta hata den trots denna lilla incidenten)

Inga kommentarer: