fredag 12 december 2008

Den enda julskiva jag behöver.

Någon gång i mitten av november så står julmusiken mig upp i halsen. Det är lite oturligt eftersom det då är över en månad till själva julafton, men vid den tiden så har Absolute Christmas, wailande Shirley med sällskap och stelopererade Perelli spelats varma i varenda butik jag har besökt (och tro mig - de är många) och gett mig fullständig bjällerklangsallergi.

Men så kom då mina hjältar från Skottland och räddade min jul genom att släppa den mest klockrena julskiva sen numera mordmisstänkte Phil släppte "A Christmas gift for you - from Phil Spector". Året var 1963...
På EP:n "A snowflake fell (and it fellt like a kiss) levererar Glasvegas, på skorrande skottska, de mest svepande och storslagna låtarna, befriande befriade från allt vad bjällerklang, klockor och Betlehem heter.
En klockren skiva för oss som definitivt har slutat tro på tomten helt enkelt!


3 kommentarer:

Martin Lundhgren sa...

Bästa julskivan? http://www.last.fm/music/Dean+Martin/Season%27s+Greetings

Martin Lundhgren sa...

Klickbar länk

Laika sa...

Hm. Okej. Jag hade faktiskt tankar på den där gamla räven också...funkar fint.