tisdag 13 februari 2007

C.R.B. a.k.a. K.F.C.

Måste gnälla. På den där töntiga jäkla recensenten på Nöjesguiden igen. Kom så leker vi journalist och skriver recensioner förpackade i självbiografier a.k.a. Carl Reinholdtzon Belfrage. Usch jag känner redan nu att det blir svårt att nyanserat spy galla över denna varelse utan att det blir personliga påhopp. Okej, scenariot är detta. Band jag aldrig lyssnat på, men hört om, skulle vara bra. Troligen något som kunde passa mig så jag blir nyfiken och vill kolla upp dem. Passande nog hittas recension i Nöjesguiden. Opassande nog visar den sig vara recenserad av ett självupptaget miffo som verkar mer intresserad av att ge läsaren en inblick i den religionslösa stackars familj han växt upp i än att säga ett vettigt ord om själva skivan som slarvades bort någonstans mellan högtidsdagar och självinsikt. Argh!
Journalister är kräk sa en av denna tids mest inflytelserika skadereglerare, jag är beredd att hålla med. Läs själv på http://www.nojesguiden.se/musik/13661

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vidhåller min devis att journalister inte borde få skriva i tidningar...

Laika sa...

Det var rätt väntat att jag skulle få stöd från dig i denna frågan. Tack.