måndag 12 februari 2007

4 bra grejer från Eskilstuna.

Återigen måste jag hylla P3 Svea! Världens bästa webradiokanal som bara spelar svensk musik. Det är meningen iallafall även om de idag måste gjort ett litet snedsprång. De spelade nämligen Ane Brun och Ron Sexsmiths duett Song No 6. En fantastiskt bra låt, jo absolut, men hur kommer Sverige in i bilden? Ane är norska och Ron är kanadick. Visserligen bor Ane i Sverige men...nja tveksamt alltså. Skulle vilja veta hur de tänkte där på P3 Svea.
Men vad har då P3 Svea med Eskilstuna att göra? Jo, de spelade precis en grym låt från The Domus som heter "Pull your strings". Som vanligt är P3 Svea tidigt ute, för plattan är inte släppt än men min gissning är att den kommer att bli en höjdare när den väl kommer. The Domus är ett Eskilstunaband som låter lite som...Radio Dept. Mattias Alkberg BD och Suburban Kids with biblical names, typ.

De tre andra grejerna då?
Jo, de är Kent, Martin och Hans. Ja, jag vet. Den var lite dålig. Men samtidigt hade det blivit konstigt om jag skrivit "en bra grej från Eskilstuna". Vill ju inte trampa någon på tårna.

3 kommentarer:

Martin Lundhgren sa...

Jaha, så var man "outad" då... :)

PS. P3 Rockster äter Svea till frukost, lunch och middag!

Anonym sa...

Jag tror du glömde Yvonne och Eskilstuna Kebab-fabrik!

Laika sa...

Medvetet faktiskt. Åtminstone vad gäller Yvonne!